tirsdag 3. desember 2013

Innekos i ruskevær

TIDEN ER INNE
for sosialt samvær i denne mørkeste tid på året. Etter en uke med soling og bading under helt andre himmelstrøk, er jeg helt klar for det hjemlige liv.
En årlig sosial hendelse er kransebinde-kveld med "noe attåt".
Når en gjeng prateglade damer kommer sammen for å lage dørkranser til jul, er det like mye det sosiale samvær som teller!

Vi lar det gå på omgang slik at det i prinsippet blir 9 år mellom hver gang det er min tur å holde dette kreative selskapet, da vi er 9 stk tilsammen.

Først starter vi med å lage dørkransene på tradisjonelt vis: vi vikler forskjellig grønt fra hage og natur på halmkranser og pynter etter smak og behag.
Julegrøt, kaffe, te og kaker hører med, samt mye god venninneprat.

Bildene er fra ifjor, og jeg gleder meg til å oppleve det igjen..i kveld!
Nå må jeg gå å finne fram vikletråd, halmkrans, tang o.a.!

2 kommentarer:

  1. Oijiii..så flotte kranser..og deilige saker på bordet i bildet over også:)
    Herlig tid vi har med smaker,varme,hygge,stemning...ja til å fylle det med det en ønsker:)
    Ønsker en fin dag:))

    SvarSlett
  2. Såå hyggelig at du synes det! Og ja..vi er vel alle rimelig goe på overlevelse mens stormene bygger seg opp..det gjør det nemlig her inatt, over Stavanger by. Hørte nettopp noe som gikk over ende på nordsiden ved inngangen..tør jeg å gå ut å se..... ;/
    Ønsker deg en stormfri uke ;)

    SvarSlett