tirsdag 24. september 2013

FRA DUKKEVERKSTEDET

Her sitter jeg da.med rykende fersk blogg og rykende fersk kunnskap om å legge like ferske bilder inn på bloggen!

Helt utrolig at det er meg som tar bilder i det ene øyeblikket og har dem her i det neste!

Helt utrolig hvor artig det er å komme igang å blogge!
Heldige meg som har fått undervisning av datakyndig sønn i kveld til å legge inn bilder her!

Jeg vil først blogge om dukkene jeg lager. Inspirasjonen til disse henter jeg fra eventyr og fantasiens verden men også barndom og vår moderne tid.

Jeg legger stor vekt på orginalitet og personlighet i hver dukke,men på øverste bilde er de fire dukkene halvferdige.De har likevel begynnt sitt eget liv ved å posere for fotografen!

Jeg liker også at dukkene er gode å holde i, er solid laget med gode holdbare materialer. Ingen er kopier av andres dukker eller laget etter noen spesiell oppskrift.

Inspirasjon er det derimot lov å hente fra andre med lignende virksomhet, men for meg passer det best å lage min helt egen vri.

Siden jeg har vert så heldig å arve en mengde ting som egner seg godt til dukkemaking og selv er en ivrig samler av egnede ting,er det ikke så mye jeg trenger å kjøpe nytt. Verkstedet har jeg rigget koselig til et egnet sted i stuen,og det er en fryd å sette meg ned å finne alt jeg trenger med en gang!

Her viser jeg en dukke i alve-serien min som jeg senere skal presentere i sin helhet. Denne har ikke vinger men har alle alver det?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar