mandag 6. januar 2014

Sissinghurst Castle Garden. Utsikt fra tårnet en dag i mai.


CLAUS DALBY'S NYE BOK: "DEN HVIDE HAVE" OMTALER SISSINGHURST'S BERØMTE HVITE HAGE MED IKKE MINDRE ENN 22 SIDER I TEKST OG BILDER! DEN ER GANSKE ENESTÅENDE VAKKER, MEN ELSKER MAN FARGER SÅ ER OGSÅ ANDRE DELER AV HAGEN HELT VIDUNDERLIGE.

NÅ MÅTTE IALLEFALL JEG LEGGE BOKEN FRA MEG EN STUND, FOR PÅ NY OPPLEVE SLOTTS-HAGEN FRA ALLE KANTER, SETT OVENFRA.....



BLI MED MEG OPP VINDELTRAPPEN!
OPP I TÅRNET, HELT TIL TOPPS!


UTSIKTEN FRA TÅRNETS TOPP ER UPÅKLAGELIG. JEG FIKK DET FOR MEG Å KNIPSE BILDER MENS JEG GRADVIS DREIDE MEG RUNDT, SLIK AT BILDENE SKULLE DEKKE ALT DET JEG KUNNE SE FRA TÅRNET.

LEGG MERKE TIL PLENEN SOM KLIPPES I ET SPESIELT MØNSTER!


NOEN MÅ VÆRE GLAD I Å KLIPPE PLENER...


SLOTTSHAGEN OG DET VAKRE LANDSKAPET RUNDT.


HER VISES EN DEL AV HAGEN SOM GRENSER TIL DEN HVITE HAGE, SOM SEES PÅ NESTE BILDE.


OVERSIKTSKART OVER SISSINGHURST CASTLE GARDEN HVOR DEN HVITE HAGE BARE ER EN LITEN DEL AV DEN STORE HELHET.


..OG HER ER DEN OPPE TIL HØYRE I BILDET, IALLEFALL EN DEL AV DEN. DA JEG BESØKTE HAGEN I MAI FOR ET PAR ÅR SIDEN, VAR DET SOM VI SER, FOR TIDLIG FOR DET STORE HVITE FLORET.

FOR Å VÆRE ÆRLIG, SÅ PRIORITERTE DE FLESTE HAGEGJESTER ANDRE DELER AV HAGEN NÅR BLOMSTERPRAKTEN SKULLE FOTOGRAFERES DENNE DAGEN.

MIN DRØM NÅ ER Å KOMME TILBAKE EN GANG Å SE DE HVITE BLOMSTENE NÅR DE ER PÅ DET FLOTTESTE! NOEN SOM BLIR MED?

MEN ELLERS SÅ HAR JEG JO BILDENE I BOKEN TIL CLAUS DALBY!


EN DEL AV DEN HVITE HAGE OGSÅ HER. 


VAKKERT?


SOM ET HANS OG GRETE-HUS, IKKE SANT?



TAKK FOR FØLGET!

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar, slik jeg alltid blir!
Vil du følge meg på bloggen videre, blir jeg også veldig glad.

I ca 4mnd. har jeg hatt denne bloggen, og det blir bare mer og mer moro å holde på.
Hagerelaterte innlegg blir jo mer og mer aktuelt utover.

Enn så lenge er det viktig for meg å få med på bloggen siste rester av bildeminner som retter seg mot hage og natur.

Har du lang erfaring med blogging, er jeg utrolig takknemlig for tips og veiledning som kan gjøre
blogg og blogging bedre!

Mvh Eli.

4 kommentarer:

  1. Hei Eli!
    Dette var fantastisk!..og hver gang noen legger ut fra denne flotte hagen...så tenker jeg...hvorfor har jeg ikke hvert der ennå..??
    Virkelig inspirerende bilder og kjempeglad for å ha funnet bloggen din..gleder meg til mer:))
    Det å "bygge" opp en blogg er en langsiktig prosess har jeg funnet ut,og det å finne sin stil,hva en vil legge vekt på...ja det er for meg..det som gir mest glede i hjertet og hva jeg er opptatt av...for det skal være morro og inspirerende. Av og til må jeg bare ta en pause også,når jeg føler for det.
    Det å besøke andre blogger som inspirere og knytte kontakter...blir det for flere følgere av:)

    SvarSlett
  2. Hei Inger Marie!
    I tillegg til å bære navnet til min barndoms ynglingsdukke, er du virkelig en vennlig gartner som lyser opp min dag!
    På mer enn en måte: Du tar deg tid til å følge min blogg, du tar deg tid til å kommentere og dele dine erfaringer. Som ganske ny i bloggernes land og uten særlig kjennskap til mange av blogge-vesenets knep og finesser, tumler jeg i vei på min måte.
    Tenk at du syns så bra om min blogg! :-)
    Det setter jeg stor pris på! Startet i september '13, og har fått 'varmet opp' litt før hagebloggingen tar til for alvor i takt med lys og varme som sakte vender tilbake.

    Jeg blir svært glad, oppmuntret og inspirert av dine gode og nyttige ord om å bygge opp en blogg. Du har jo holdt på noen år og vet litt om den prosessen. Jeg vil legge dine ord på minnet..de er som et ekko av mine egne tanker..en bekreftelse på at det er slik det bør være.
    Så godt å vite at det ikke bare er en kortvarig dille, noe man fort går lei, mister motet, mister inspirasjonen eller av andre grunner bare stopper opp å drifte bloggen.

    Så godt at man likevel kan ta en pause når det passer, kan være tusen gode grunner for det også..men å kunne blogge av glede for det en brenner for, både for sin egen del og av glede n ved å dele med andre .
    Det å besøke andres blogger er jo et kapittel for seg! Da blir jeg fort sittende aaltfor leenge..det er jo bare så ufattelig mye bra der ute! Såå mye å lære og nyte!
    Knytte kontakter er spennende, nyttig og positivt..og gir det flere følgere er det jo ekstra kjekt.

    Mht. Sissinghurst...joo.. den er ganske fantastisk striglet, stor og 'slotts-aktig'...andre kjente hager var mer den engelske cottage-sjarmen..villere..litt mer bustete i kantene..små stier som snor seg lekent mellom rabattene! Det kan jeg nok like enda mer!

    Tør jeg håpe på flere gode tips fra drevne bloggere om blogging????

    Mvh Eli.

    SvarSlett
  3. Ai, ai, ai for et vakkert og mektig syn. Så heldig du er som har vært der. Jeg sier som Inger Marie, at jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vært der.... Men, samtidig deler jeg nok mer din sans for cottage-sjarmen. Du ga meg god inspirasjon. Fin blogg du har:)

    SvarSlett
  4. Jo,takk..det syns jeg at jeg er! :-) Og med kamera med på tur plukker man med seg mangt et herlig minne med hjem. Så flott da, at jeg kunne inspirere deg..glad og takknemlig for det.
    Ser fram til å følge bloggen din videre :-)

    SvarSlett