søndag 20. oktober 2013

PÅLOGGA IGJEN!

Du slette min tid,hvor dum går det an å bli! Jeg kunne ikke begripe hvorfor det plutselig var bom stopp i billedstrømmen fra mobilkamera til mac'en! I flere dager har jeg strevd for å finne ut av det uten hell. Løsningen var åpenbar: Jeg var på mystisk vis blitt logget av bloggen!

Da min data-flinke sønn fikk koblet moren på den store vide verden igjen, fortalte han at det er sånn som kan skje fra tid til annen. Tenk det! Det er ikke meg som har klusset det til engang! Ja da kom både gleden og motet tilbake! Etter bare få uker som blogger og med en rolig hjemmetilværelse (sykemeldt fremdeles med betennelse i fot) er det både givende og spennende å kunne fortsette mine hageskriverier på egen blogg. I over ti år har jeg i sommerhalvåret skrevet om hagens utvikling og om forskjellige hage-relaterte prosjekter, og det har vert helt ok med penn og papir til dette bruk. Bilder har blitt framkalt på gamlemåten, limt sirlig inn i album med tekst i hvit tusj på svart kartong! Hagepermen et sted og fotoalbumet et annet.

Kanskje hadde jeg fortsatt med mine utmerkede svarte tusjpenner og skriveblokkene hvis det ikke hadde vert for min sønn og datter som er store tilhengere av den moderne teknologi. Litt om senn ble jeg revet med: oppmuntret og instruert til jeg omsider sitter her og kan dele med alle det jeg har på hjertet.

Ideen til trivelitravel-bloggen er vel ca ett år gammel og kom etter å ha besøkt andres blogger.
Det står klart for meg at jeg har en dyp og ekte kjærlighet til naturen og med hage og drivhus i et så urbant sted som Stavanger, er det vel naturlig at denne kjærligheten får utfolde seg i hjem og hage. Jeg har en stor lidenskap for hage- og plantelitteratur. Vinterhalvåret er fin tid for å lese i bøker og blader,drømme litt om våren; hva skal jeg så? Hvilke nye prosjekt skal jeg bestemme meg for? En kald vinter og en vår som lar vente på seg legger en demper på drømmer, men når tela er borte og solen varmer spirer hagegleden omkapp med frøene.

Trivelitravel-bloggen er ment for å driftes hele året. Derfor vil jeg ha med det som jeg er mest travel med om vinteren, nemlig en rekke hobbyer. Her nevner jeg blomsterbinderi, maling, dukkemakeri som det viktigste.

Så er det bare å håpe at jeg får riktig mange følgere  sånn litt etterhvert som har lyst å legge igjen noen kommentarer!


5 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg Eli! Du kan det å inspirere og spre glede :-) Jeg skal garantert følge deg :-)

    SvarSlett
  2. Åå..søte snille du! Jeg må jo små-le litt for meg selv her jeg sitter med den dumme foten og tror at halve verden vil bli mine følgere på bloggen! Takk for fine ord, tror nok det skal komme noe godt ut av dette jeg..uansett ! Foten får hvile og hodet får trimme.

    SvarSlett
  3. Velkommen til hagebloggeverden, jeg ser vi er blitt velsignet med en ny flott blogg til inspirasjon og glede og kunstnerisk kompetanse.. Jeg har lest igjennom nesten alle innleggene dine og koser meg stort. Gleder meg til vintermørke morgener( har noen av dem da jeg jobber turnus) med stearinlys og I-Pad...

    SvarSlett
  4. Finner ikke følgerfelt hos deg. Kanskje du kan opprette et. Da får følgerne oppdateringer direkte hjem. Og vi slipper å huske adresser, veldig greit...vil veldig gjerne følge bloggen ser du...

    SvarSlett
  5. Hei November-symra! Takk for fine ord som jeg virkelig setter stor pris på. Ja du har så rett så rett..ingen følgerfelt...enda. Må vel invitere min datakloke sønn på komlemiddag snarest for å få hjelp til dette. Jobber om dagen for å tilfredstille kriteriene til å stå på listene til Hageblogger.no..det skal nok snart bedre seg.
    Kommer til å følge din blogg,som rogalendinger begge to er vi vel i sone 1..dette er ganske spennende hva plantevalg til hagen angår,ikke sant?
    Jeg ser veldig fram til å få bloggen skikkelig opp å gå, som man sier..føler jeg er proppfull av ting jeg vil dele, både av hage og hobby. I min alder (58) tar man ikke seg selv så innmari høytidelig lenger og med et yrke hvor man møter folk hele dagen lang lærer man fort at det er utrolig mange kjekke folk å få kontakt med.
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett