mandag 28. juli 2014

Hvite blomster og lyse pasteller.


Solen har vert en trofast venn lenge nå. Sommeren er helt utrolig varm og flott her på vestkysten og mange andre steder i landet. Dag etter dag kan man våkne til en blid morgensol og det gjør oss glad.


Navnløs. Kraftig klatrer, plantet 2009

Først og fremst er hagen svært fargerik i år, men også hvitt og bleke fargenyanser får plass.
Jeg er ingen rose-ekspert og er nokså enkel i valg av dem. Jeg har få, men robuste sorter.
 Her følger et knippe av de aller fleste hvite og bleke blomster i vår hage i år.



Hvis noen vet navnet på klatrerosen på rosebuen, er jeg svært takknemlig hvis noen kan fortelle meg det! :-)
Rosebue-rosen som jeg desverre ikke fikk navn på.
Klaserose, kraftig klatrer.


Lykkefund

New Dawn

Lykkefund

New Dawn

Lykkefund

Sommerens siste peon ble hvit!

Nykjøpt busk: Stjernetopp

Nærbilde av stjernetopp

Ekte duftskjærsmin

Pelargonia 'Prinsesse Mary'

Syrinhortensia 'Limelight'



Syrinhortensia 'Grandiflora'

Syrinhortensia 'Grandiflora'




Ha en god dag!

4 kommentarer:

  1. Åhhh, herlighet så flotte bilder :) Blir helt mo i knærne av de flotte rosene du har. Nydelige er de :)

    SvarSlett
  2. Får håpe de nydelige rosene overlever stormen som herjer vestlandet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det endrer seg fort i hagen nå om dagen ja...vind og regn sliter på det meste nå. Men det får gå som det vil...mye moro har vi hatt lell, denne sommeren :)

      Slett