lørdag 12. oktober 2013

AFTERGLOW

INNHØSTING FRA HAGENS SISTE GAVER I ÅR

I dag har det vert et utrolig flott, nesten sommerlig vær, og jeg bestemte meg for å rusle runt i hele hagen med saks for å plukke med meg det fineste jeg fant av vakre farger på blomster,blad og bær.

Kurven ble riktig full til slutt selv om blomstringen er svært sparsom nå. Så brukte jeg litt tid på å fylle noen vaser med det jeg hadde funnet:

Kaprifol, Alunurt, Flekklungeurt, Klatrevillvin, Rådhusvillvin, Vindruer, Lauvbær, Sommerfuglbusk, Lønn, Høstanemone, Kattost, Campanula, Agurkurt, Matrem, Indiske narrebær, Sedum, Potterose, Valmue, Akeleiefrøstjerne og Calluna for å nevne noe.

Flere av plantene her har fargerike blader nå i oktober som sitt største fortrinn.

Vindruene vokser ute i et bed mot sør,og rekker heller ikke i år å bli modne før frosten! Så nå ligger alle inne på et fat til pynt.

Svarte bær fra Lauvbærbusken er dekorative på et blad av Rådhusvillvin.

Mange potteroser ute står med mange knopper nå...lurer på om de rekker å blomstre? Kanskje  like greit å klippe dem til pynt i vaser inne de og.

Ettermiddagsolen sendte noen gavmilde stråler mot fotoseansen på spisebordet og gav bildene akkurat det gyldne streifet jeg ønsket.

Nå har jeg sikret meg minner fra hagens siste bordsetting.






8 kommentarer:

  1. Nydelig Eli. For en fargeprakt naturen byr på i øyeblikket. Vi må bare nyte det.

    SvarSlett
  2. Mmm...ikke sant. Så heldige vi er mange av oss med tilgang både til hage,hav og hei..og mere til. Solte meg i hagen i bare t-skjorta i dag,herlig!

    SvarSlett
  3. Kjempeflott blogg og flotte bilder tante Eli!

    SvarSlett
  4. Wow...der fekk dåke det til,såå kos! Takk for oppmuntring,setter veldig stor pris på det,kjære begge to. Føler på meg at det kan bli en trivelig tid framover med bloggen. Er så begeistret for dåkes hageliv og...det tar jo bare mer og mer av...... ;-))

    SvarSlett
  5. Enig med alle: fantastisk flotte bilder Eli! Du er GOD!

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅÅ.... nå blei jeg glad nå! Tuusen takk snille du.

    SvarSlett
  7. Du overgår nesten deg selv. Du er kjempeflink. Artig å se alt det spesielle du lager. Stå på og god bedring. Klem fra Anne Sissel

    SvarSlett
  8. Så hyggelig og mange takk! Jeg kan jo ikke forvente at alle liker alt men sånn er det jo. Jeg fortsetter i samme stil : hage og hobby i lett blanding! Så får jeg se etterhvert hvordan bloggen kan forbedres.. Stor klem fra meg.

    SvarSlett