søndag 3. november 2013

SISTE REST GIR EN LITEN FEST!

En regnfull og grå søndag men saktens mye å finne på likevel. En tur i drivhuset for å rydde og se til pelargoniene som trives mye bedre enn de jeg tok inn.
Drivhuset er ikke oppvarmet.

Jeg tok med meg inn restene av det som blomstrer i hagen: Kjempeverbena, Syrinhortensia, Matrem og Hagehortensia for å lage noe av dem.




Vesle Mio var rask på pletten og ville assistere meg i arbeidet. Det skulle luktes og smakes på, noe som mamma Gabrielle bivånet fra matplassen sin.
Hun er nylig operert (sterilisert) og må finne seg i å gå med body i ti dager for å unngå at hun vasker seg på magen der hun er sydd.





Jeg hadde en enkel krans av bjørkegreiner liggende og syns den kunne passe å binde hortensia på.
Resten får bli en bukett til stua!


Morsomt å følge med småfuglene som trosser regnbygene og fryder seg med nytt påfyll av nøtter, frø og meiseboller.
Viftelønnen har mistet nesten alle bladene i dag og bakken under er farget rød.
Så ble kransen ferdig..syns den ble riktig fin jeg!
Kjempeluksus å ha så mye å lage av! Myk, smidig og våt av regn er den lett å jobbe med. Nesten hele busken gikk med til denne kransen som skal ligge flatt på et stort fat inne og få tørke.

Og slik ble buketten av resten!
Garantert siste bukett fra hagen i år.




Så vinker assistenen farvel!
Takk for i dag
og velkommen igjen!

6 kommentarer:

  1. Hei! Utrolig at du fremdeles har så mye som blomstrer nå. Nydelig krans. Vi har en hagekatt som følger med ute i hagen og det liker jeg godt.
    Tusen takk for hyggelig kommentar. Det gjør meg glad. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Jo takk for det! Men nå er det altså slutt! Tok med alt inn! Så det var det..det måtte jo en gang ta slutt og..helt greit..det er jo snart en heelt annen årstid like rundt hjørnet! Takk for ros for kransen, det var kjekt du likte den.
    Du har hagekatt..ja det kan jeg like for det er godt selskap med katt!
    Og så er jeg glad og forbløffet hver gang noen finner meg og bloggen her..for det ser ut for at det tar tid før Moseplassen vil sette meg på Hageblogger-lista!
    Men jeg gir ikke opp såå lett!
    Tusen takk for at du la igjen en hilsen,det var meg som ble glad! Ha det riktig godt!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hilsen hos meg! Så koselig å ha katter med på hagearbeidet. Kikka på eldre bloggposter også - du lager jammen mye fint! Jeg begynner å følge deg. Hagegal har også en bloggliste en kan komme på, men det vet du sikkert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble jo inspirert til å tenke vår og ny-såing da jeg såg din siste post! Katter ja..regner med å ha 'god' assistanse til våren! Tusen takk for god-ord og kjempebra tips! Har hatt Hagegal i bakhodet for å si det sånn,,kommer nok..
      Ha en fin uke!

      Slett
  4. Så mye vakkert du lager :) Flott med inspirasjon, selv om ikke mine kranser ser like velfriserte ut som dine ;) Øvelse gjør mester. La meg til hos deg og la bloggen din på bloggrollen på min blogg. Lettere å følge med sånn. Fin uke til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, alltid kjekt med litt tilbakemelding på det en gjør..og så har jeg mye tid til sånt som sykemld, for tiden. Kjempekos at du vil følge meg..er litt ustø enda med selv å legge til andre..skal finne ut av det.. :-)
      Hehe..har forresten vert lenge nok i blogglandia til å forstå at det blir umulig å følge med på alt som skjer! Og ja..det gjelder å følge med..så klart!
      Ha det godt.

      Slett