mandag 11. august 2014

Blodbeger på sitt aller flotteste akkurat nå i disse stormfulle dager i hagen, med sterk vind og brutale regnskyll.


17gr.,varmt altså, men enda rester fra en tropisk storm kiler hagens vekster. Men alt som kan velte er sikret og de veikeste planter bundet opp med solid hyssing..tar ingen tjangs!

Heldigvis står den største blodbeger-krukka lunt plassert under et lite overbygg. Planten vokser enormt nå og mange blader fjernes for at blomstene skal komme bedre til sin rett. Det er meldt mer vind og regn hører jeg nå, så jeg er glad for det store metall-espalieret den klatrer på her.





Trygt og godt står den andre blodbegerplanten. Den veltet og leirpotten knuste forleden, men planten var like hel og står foreløbig i et spann i påvente av ny krukke!
Til venstre står en avocado-plante! Plantet fra en fruktkjerne i vår. Den er høy og veldig vakker syns jeg.

Nå er det rett på seinvakt, min fødselsdag blir blant kjekke kunder og kollegaer!

Ha en flott uke alle!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen! Ja, det er litt av et ruskevær dere har hatt nå. Best å sikre det som en kan, ja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Litt stas å bli husket på av hagebloggvenner! ;-) En ny stormfullt natt har startet, men ikke så mye mer jeg kan gjøre med det! Takk for kommentar!

      Slett
  2. Grattis med dagen Eli!
    Og takk for hyggelig hilsen hos meg:)
    Lekkert!...det første bildet...fint hjerte du har imellom all blomstene:)
    Vind og regn nå de to siste dagene....stakkars blomster...de blir litt skjeve...
    Du lurer på snabelcala...det er nok lettest å finne den hos mindre og utsalg som ikke er kjede...eller på nettbutikk..?
    Si ifra om du ikke finner...kanskje det "ramler" av en bit fra min..:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig da,tusen takk! Har ikke vert så aktiv i bloggeland så lenge det flotte været varte, men vil prøve å få med meg litt mer av andres flotte ting utover høsten.
      Ruskeværet fortsetter nå..det går langsomt men sikkert mot høst.

      Takk for tips og tilbud om snabelcala..morsom den.. du får sette meg på lista over interresserte arvtagere!

      Slett
  3. Gratulerer! Så mye flott det er i Hagen din! Gleder meg til å oppleve den!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja velkommen i kveld du, men i dette været blir det nok fort gjort! ;-))

      Slett