fredag 4. april 2014

En bønn om hjelp! Kan noen si meg hva som spirer her?


Jeg fikk sendt to poser med Blodbegerfrø fra Garden Living og sådde disse i februar. Så kjøpte jeg en pose med Kjempeverbena som også ble sådd i februar. Begge planter er ukjente for meg å så selv. Nå lurer jeg på om det nederste bildet viser Kjempeverbena?
Men kan det kan da ikke være Blodbeger-planter på det øverste bildet? Eller kan det?


Plantene på dette bildet har fått beste stell men har ikke forandret seg stort på mange uker. Jeg blir såå takknemlig om noen hagebloggere kan se og fortelle meg hva jeg har fått i pottene her!
Jeg såg et bilde på en blogg av små agurk-planter og syns faktisk at plantene på det øverste bildet ligner på dem. Jeg har IKKE kjøpt agurkfrø, så dette er og blir et mysterium!

Kan DU hjelpe?
Det går ikke en dag uten at jeg lurer på dette.. ;-)

4 kommentarer:

  1. Hei :) Jeg kjenner ikke kjempeverbena, men det nederste bilde er av blodbeger. De har jeg massevis av.

    SvarSlett
  2. Ååå...tusen takk! Da er halve mysteriet løst! Da vet jeg at jeg har forbyttet navneskiltene på et tidspunkt og jeg vet at Garden Living ikke har sendt meg feil frø! For en lettelse. :-))

    Da gjenstår: Kan noen fortelle hva den andre planten er???

    SvarSlett
  3. Hei, jeg har heller aldri sett kjempeverbena før, men så på Mari Anne sin blogg "Helt på jordet" http://heltpajordet.blogspot.no/ akkurat nå. Hun har et innlegg om overvintring av kjempeverbena - og ikke-frøbladene på øverste bilde likner på kjempeverbena!
    Det er en nettside med frøplantebilder her: http://theseedsite.co.uk/sdg16.html
    Verbena-bildene syns jeg likna litt på dine.

    SvarSlett
  4. Ja du fortjener en stor takk, for dette var virkelig flott svar! Nå har jeg et håp om at det kan være kjempeverbena jeg har i pottene! :-) Mye nyttig på Mari Anne sin blogg om planten..satser på at mysteriet er løst da! ;-))

    SvarSlett